Brzdy
Brzdy

Brzdové hadice

Spousta majitelů motocyklů vůbec neřeší výměnu brzdových hadic stejně tak jako výměnu brzdové kapaliny. Denně se setkáváme s starými zpuchřelými hadicemi nebo s tím že stále přibržďuje kolo jelikož jsou "zarostlé " brzdiče oxidací nebo starou kapalinou nebo také tím že majitel při výměně desek zatlačil pístky do brzdičů aniž by je po obvodu vyčistil. Někdy se v hadici uvolní stářím vnitřní vrstva a vytvoří se "chlopeň" která propouští kapalinu pouze jedním směrem. Skvělou volbou jsou pancéřové hadice, které mají homologaci pro silniční provoz a zalisované koncovky, před lety se daly pouze koupit komponenty, hadice v metráži, banja, převlečné matice a olivy s kterých si každý mohl vyskládat svoji délku a tvar hadice, toto však nebylo určeno pro běžný silniční provoz ale pouze pro závodní použití.

Skvělou volbou jsou homologované lisované hadice Venhill s výměnými koncovkami nebo prémiové lisované hadice JMP z komponentů HEL Performance, které si ladíme podle motocyklů, které se nám dostanou na náš servis a je třeba opravit brzdový systém. Určitě si vyberete v naší nabídce, pokud ne není problém vám podle vašich starých hadic udělat sadu novou homologovanou...


Pamatujte že brzdová kapalina do sebe váže vodu a proto se jí snižuje bod varu ,měla by se měnit každé 2 roky !!!

Stejně jako 

Brzdové kotouče

- jsou kapitola sama o sobě 

Je důležité kontrolovat tloušťku brzdového kotouče vždy při servisu a hlavně při výměně destiček nemá smysl dávat nové desky na starý vydřený kotouč který je na hranici nebo často hodně pod minimální tloušťkou kotouče.Nové kvalitní destičky vydrží mnohdy 40-60 tis kilometrů v závislosti na stylu jízdy ,povrchu kotoučů a mnoha dalších faktorů .Určitě nemá smysl např. měnit destičky a po roce kotouče a ty použité destičky namontovat znovu na tyto nové kotouče.

Rovnání a broušení poškozených kotoučů také není efektivní jelikož zahřátím se nám může kotouč znovu zvlnit a začne kopat.

Pokud kotouč klepe na plovoucím uložení je důležité zkontrolovat ovalitu děr a dosedací plochy jelikož při montáži nových distančních - plovoucích podložek se nám může vrátit problém vrátit jelikož se plochy znovu omačkají o poškozené plochy.

Brzdy jsou základ, jde vám o život....

 

Defekt brzdové hadice