U motocyklů BMW od roku výroby 2013 a novější boxer modely vodou chlazené R1200 a R1250 vznikají problémy s kondenzací vody v zadním ramenu-paraleveru (obal kardanu) .
Starší modely vzduchem a olejem chlazené tímto problémem netrpěly, protože manžety použité na zadním rameně a úhlovém převodu tak dobře netěsnily a docházelo kolem nich i přes namazání pastou drobným netěsnostem a také materiál manžet byl poměrně tuhý. Voda, která se vysrážela uvnitř ramena se zahřátím ramena snadno odpařila.
Zadní rameno se zahřívá a chladne provozem a tím uvnitř dochází ke kondenzaci vody.
Nové vodou chlazené modely mají více"gumovější manžety". Nejsou takové tvrdé gumoplastové a také precizněji sedí v montážních místech.
Když dojde ke kondenzaci vody v ramenu paraleveru, tak voda se nemá jak dostat pryč. Vniká do ložisek naklápění ramene u převodovky a také způsobuje korozi kardanu a vstupní hřídele úhlového převodu.
Jak tomu předejít ?
Samozřejmě vhodným odvětráním ramena kardanu. BMW dělá svolávací akci. Montují nové kardanové hřídele a v spodní straně ramene otvor na odkalení kondezátu.
Bohužel vyměnit pouze kardanovou hřídel většinou nestačí. Vlivem vlhkosti zkoroduje matice, která je zkombinovaná s distančním kroužkem, na kterém běží simering vstupu úhlového převodu.
Když tento kroužek zkoroduje, začne být abrazivní a sežere břity simeringu. Poté začne prolínat převodový olej z úhlového převodu do prostoru manžety. Po odklopení úhlového převodu se většinou setkáváme s rezavou emulzí.
Jak tomu zabránit?
Distanční matici (matici s distančním kroužkem) v nabídce BMW nenajdete , tu najdete pouze u nás na
bmwmotoparts.cz
BMW již na tyto modely nenabízí žádné díly na repasi úhlového převodu, kromě simeringů.
Ty u nás najdete taky, včetně
nářadí
na výměnu distanční matice.